L’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona ha premiat l’alumna Cristina Claramunt amb el Premi Taronja de Fotografia 2012.
Aquest centre d’educació artística de la Diputació reconeix, cada curs, els millors projectes finals de cada especialitat amb els Premis Taronja.
Cristina Claramunt és una jove fotògrafa que va presentar com a projecte final un llibre de reportatge amb el títol “Temps Mort”. Es tracta d’un recull de fotografies que planteja una mirada irònica al món del turisme i se centra en com els turistes tracten de buscar un repòs idíl·lic en un entorn físic i social que no sempre és tan idíl·lic. El projecte planteja una reflexió a través de la càmera fotogràfica d’una de les activitats principals del nostre temps, especialment a la costa de les comarques de Tarragona.
En aquest projecte, Claramunt usa la fotografia com a eina de documentació i reflexió sobre la nostra societat i el nostre temps. Les imatges es caracteritzen per una composició neta i senzilla, amb espais molt il·luminats que no amaguen cap detall.
El treball de Cristina Claramunt no només ha estat reconegut amb el premi de l’Escola d’Art i Disseny, centre on ha obtingut el títol de fotografia, sinó que també ha estat seleccionat per al Festival de Fotografia SCAN. Així mateix, el passat mes d’octubre aquesta fotògrafa va participar en una mostra a l’Espai de la Tabacalera de Tarragona, i al mes de novembre, les seves instantànies van formar part d’una mostra col·lectiva de llibres de fotografia a la galeria “Private Space” de Barcelona.
Del seu temps de formació a l’Escola d’Art i Disseny, aquesta estudiant destaca com s’ha aproximat a tot tipus de fotografies i, sobretot, com ha après a observar amb més deteniment el món que l’envolta, i a cercar la bellesa en detalls i entorns als quals mai havia donat cap importància.
Els Premis Taronja pretenen ser un estímul per als estudiants en el tram final dels seus estudis, així com també una manera de mostrar a la resta d’alumnes del centre i als diferents sectors professionals i artístics la tasca pedagògica que es du a terme a l’escola. Els guardons prenen el nom del color corporatiu de l’escola, però també fan referència als valors nutritius i vitamínics d’aquesta fruita, com a metàfora que pretén remarcar la capacitat intel·lectual, artística i gràfica dels alumnes com a fruit de la tasca pedagògica i dinamitzadora realitzada al centre.
D.d T.