El president de PIMEComerç, Alejandro Goñi, i el director del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya (CAT112), Federic Adan, han signat a les instal·lacions del CAT112 de Reus, un conveni que farà més àgil i eficaç la comunicació entre els comerciants i botiguers adherits a PIMEComerç i el telèfon 112 en cas d’emergència.
Amb aquest conveni, PIMEComerç passarà a tenir la categoria d’”alertant qualificat”. Aquesta categoria permet que el CAT112 tingui en una base de dades un llistat de telèfons associats a adreces físiques dels comerços i botigues vinculats a PIMEComerç, de tal forma que, quan es produeix una emergència i es truca al 112 des d’una d’aquestes botigues, l’operador del telèfon d’emergències té disponible informació prèvia sobre el comerç des d’on s’efectua la trucada.
D’aquesta manera, tal com ha assenyalat el president de PIMEComerç, “en tenir el 112 coneixement i constància d’aquestes dades i no haver de formular-les en el moment de la trucada, estalviem aquests segons que poden ser crucials en una situació d’emergència d’aquest tipus”.
El director del CAT112 ha destacat que “és molt important que els col·lectius de la societat que treballen de cara al públic col·laborin activament amb el 112 perquè això es tradueix en un benefici per al ciutadà”.
Per tal de fer-lo efectiu, PIMEComerç es compromet a difondre aquesta col·laboració entre les 112 entitats membres i les més de 150 associacions vinculades, tant territorials com sectorials. L’objectiu és que el màxim nombre de botigues i comerços de Catalunya passin a formar part de la base de dades. Igualment, el conveni també inclou el compromís per part del CAT112 de fer arribar regularment dades estadístiques a PIMEComerç de les trucades rebudes per part dels comerços i botigues vinculades (el volum d’incidents comunicats i la tipologia de situacions comunicades, entre d’altres) per a fer-ne seguiment.