La Setmana Medieval i Clickània han estat els dos esdeveniments que han portat més visitants a la vila.
Com cada any per aquestes dates l’Oficina Municipal de Turisme de Montblanc torna a fer balanç de les dades estadístiques recollides durant l’any que ha acabat. El resultat ha estat molt bo arribant a les 15.382 consultes ateses, un 14.3% més que l’any passat en que n’hi va haver 13.456. Aquesta xifra suposa un moderat increment respecte els anys precedents i situa el 2012 com el millor exercici des que obrí l’oficina l’any 2000.
Si analitzem les dades mensuals es veu com el 2012 ha tingut tres grans puntes. La més gran a l’octubre, com a conseqüència de Clickània, el Festival de Clicks de Playmobil. Aquesta punta forma part d’una de les èpoques de l’any més visitada pels turistes gràcies a dues cites més: Terrània i la Fira de Sant Martí, que han portat a Montblanc milers de visitants amb un impacte econòmic notable a nivell de restauració i comercial. En segon lloc se situa el mes d’abril amb 2637 consultes gràcies per una banda a la Setmana Santa i per l’altra a la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, una de les festes medievals més destacades a Catalunya, que va aguantar la pluja del segon cap de setmana de celebració. Per últim se situa la temporada d’estiu amb 2.554 consultes.
Fent una lectura d’això, es confirma la tendència que la demanda tendeix a concentrar-se: s’aguditzen les puntes de feina, s’estanca l’activitat durant els períodes menys intensos (maig i juny) i es depèn molt del turista que viatja en el propi vehicle (escàs transport públic des del punt de vista turístic).
Però hi ha la lectura positiva. Es fonamenta en la capacitat d’organitzar esdeveniments de qualitat i varietat, capaços d’atraure públics diversos al llarg de períodes de l’any que no són de vacances (primavera i tardor). A més, d’haver sabut fidelitzar el públic de proximitat, que en època de crisi és el que beneficia el sector turístic local.
ràdio Montblanc