Les dades recollides durant el pont potencien encara més les que es va registrar per les tres fires de tardor.
A Montblanc, aquest pont és tradicionalment un moment d’activitat mitjana, ja que a les comarques d’interior els apareix un competidor molt potent: el Pirineu. Malgrat això, les dades que s’han registrat són força positives i marquen la darrera punta de l’any. A partir d’aquesta data, els turistes davallen força i les xifres no es recuperen fins la temporada de la calçotada.
Enguany a l’Oficina Municipal de Turisme de Montblanc, durant els quatre dies del pont s’han registrat 173 consultes (530 persones). Si es comparen les xifres amb els anys anteriors es comprova una certa davallada, conseqüència directa de la crisi econòmica per una banda i el fet que l’any passat va ser un pont més llarg i les xifres registrades foren millors.
Per procedències i com és habitual a Montblanc, el turista català ha estat un cop més el principal visitant de la vila representant el 80% dels visitants rebuts a l’oficina de turisme. El visitant de l’estat espanyol es situa en segona posició representant el 17%; la resta és estranger. Per tant, es torna a corroborar la gran importància del turisme domèstic.
Encara que Montblanc estigui considerat un destí turístic de poques hores, l’ocupació dels allotjaments de la vila ha sigut del 80%. Cal dir que continua la tendència dels visitants de no reservar allotjament fins l´últim moment i fer estades curtes, dos dies màxim o inclús hi ha qui busca allotjament per una nit.
És un dada destacable les persones que han participat de les visites guiades durant aquests quatre dies. Un total de cent vint persones han realitzat les diferents visites guiades que s’organitzen des de l’Oficina de Turisme de Montblanc: la visita al centre històric, la visita a la muralla amb degustació i la visita al pas de ronda.
Les dades recollides durant el pont potencien encara més les que es van registrar per les tres fires de tardor. És gràcies a l’afluència de turistes durant els tres esdeveniments de tardor (Terrània, Clickània i la Fira de Sant Martí) i, és clar, a la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, que enguany es tancarà amb unes xifres de consultes molt satisfactòries. Aquest pont s’ha fet evident una teoria segons la qual s’afirma que per rebre turistes cal fer un esforç en la creació de producte i en comunicar-ho.
Turisme