El model d’atenció continuada i d’urgències a l’Alt Camp i la Conca de Barberà gestiona 1.736 trucades d’octubre a abril.
El 65,4% de les trucades ha generat mobilització de recursos, mentre que el 34,6% no en va generar. En aquest període s’han realitzat 237 atencions domiciliàries.
El nou model d’atenció continuada i d’urgències que es va posar en funcionament al mes de setembre a les comarques de l’Alt Camp i la Conca de Barberà incorpora una important coordinació entre el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) amb el centre coordinador sanitari i la xarxa d’ambulàncies de suport avançat i suport vital bàsic, així com amb els centres d’atenció primària (CAP) i els equips d’atenció domiciliària.
A la Regió Sanitària Camp de Tarragona, des de l’octubre de 2011 a l’abril de 2012, el SEM ha gestionat 14.173 trucades rebudes al 061 i al 112. D’aquestes, 9.680 van generar mobilització de recurs, amb ambulància o visita domiciliària, i 4.493 no van generar cap recurs i es van resoldre majoritàriament amb una consulta sanitària informativEn el mateix període, des de l’aplicació del nou model, a les comarques de l’Alt Camp i la Conca de Barberà, en horari de 21 hores a 8 hores, s’han enregistrat 1.736 trucades gestionades pel centre coordinador del SEM. D’aquestes, 1.135 (el 65,4%) van generar mobilització de recurs, mentre que 601 (el 34,6%) no en van generar.
De les 1.135 trucades que van mobilitzar un recurs, en 748 (el 66%) es va activar una ambulància de suport vital bàsic, en 150 (el 13%) es va activar una ambulància de suport vital avançat i en 237 (el 21%) es va activar un domicili.
Les 601 trucades que no van necessitar la mobilització de recurs corresponen a 389 consultes sanitàries, 64 consultes amb derivació, 107 consultes informatives, 24 derivacions i 17 mobilitzacions de recursos cancel·lats.
En el període de posada en funcionament d’aquest nou model, de l’octubre a l’abril de 2012, l’atenció d’urgències de 21 a 8 hores ha disminuït un 4,33% al CAP Montblanc i a l’Hospital Pius de Valls hi ha hagut un augment moderat del 2,5%.
Pel que fa als usuaris, durant aquest període no hi ha hagut cap reclamació a la Unitat d’Atenció al Ciutadà de la Regió Sanitària Camp de Tarragona, ni tampoc a les unitats d’atenció a l’usuari dels diferents centres.
D.T.