Un grup de Touroperadors de diferents mercats europeus especialitzats en senderisme i gastronomia visiten el monestir de Poblet, les Coves de ‘Espluga de Francolí, el castell de Milmanda, el celler de l’Olivera de Vallbona, diferents cases de turisme rural de l’Urgell i realitzen activitats de turisme actiu dins el marc del GR175 i de La Ruta del Cister.
Un grup de Touroperadors europeus han recorregut La Ruta del Cister durant dos dies en el marc del “Buy Catalunya”, una acció promocional organitzada per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT).
Els touroperadors van dedicar el primer dia a la Conca de Barberà, i el segon dia a la comarca de l’Urgell. Es van allotjar i van fer els àpats en els establiments associats a Turisme Catalunya. El programa de visites pel GR175 i La Ruta del Cister ha permès conèixer el monestir de Poblet acompanyats pel pare Prior, la nova museïtzació de les Coves de l‘Espluga de Francolí, el castell de Milmanda, el celler de l’Olivera de Vallbona de les Monges i tres cases de turisme rural de Nalec i Belianes.
Entre les activitats pel GR175, els participants realitzaren un petit recorregut al voltant del monestir de Poblet en la modalitat de nòrdic walking oferta i dirigida per l’empresa Drac Actiu SL i una caminada guiada des del santuari del Tallat fins a Vallbona de les Monges, oferta per l’agencia de viatges Trek&Ride, l’agència detallista que ofereix i ven el GR175.
L’Agència Catalana de Turisme organitza el “Buy Catalunya” cada dos anys i es considera com a una de les accions promocionals més potents dins del seu pla de suport a la comercialització dirigit als empresaris del sector català. Els Touroperadors d’aquesta quarta edició del “Buy Catalunya”, són operadors que encara no treballen amb Catalunya –especialment els procedents de mercats emergents i que és la primera vegada que participen al Buy- i veuen en aquesta acció una bona oportunitat per establir els primers contactes amb la destinació i considerar la possibilitat de programar-la en catàlegs i webs.
En aquesta edició l’ACT ha rebut la visita de 170 touroperadors de 31 mercats internacionals diferents distribuïts en grups per participar en els vuit viatges de familiarització, centrats en diferents productes i visitant les 9 marques turístiques catalanes.
Els programes temàtics han estat: Pirineus; ciutats medievals i Dalí; art a Barcelona; enoturisme i golf; art i espiritualitat; senderisme i gastronomia; actiu-natura; i natura i cultura.
C.C.C.B.