Dimarts es van reunir els empresaris del comerç i l’hostaleria de Montblanc. Feia temps que una reunió del comerç montblanquí no aplegava un nombre tan elevat d’interessats.
Dimarts, dia cinc, a la sala polivalent del Casal d’Entitats, La Unió de Botiguers i comerciants de Montblanc i l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Conca de Barberà havien convocat els propietaris dels comerços i establiments locals per anunciar-los l’inici de les activitats de col•laboració de les dues entitats.
Entre la nombrosa assistència es percebia l’expectació i tothom era conscient de trobar-se en moment d’especial importància per al futur del comerç i l’hostaleria local i comarcal. Els propietaris dels comerços estaven disposats a prendre les regnes de la dinamització del sector. Potser ara sí, el moment ja ha arribat.
El Jordi Silvestre, president de l’associació d’hostaleria, el Jordi Robusté, president de la Unió de Botiguers i el Jordi Martorell, el dinamitzador contractat per les dues entitats, van exposar les primeres activitats programades per aquest estiu i van convidar els establiments de la vila a sumar-se a les quatre campanyes proposades. Van cloure l’acte l’Ariadna Ferrer, regidora de Turisme i el Joan Mogas, regidor de Comerç de l’Ajuntament de Montblanc, donant suport a la iniciativa, manifestant el compromís del consistori local i encoratjant els empresaris assistents a iniciar aquesta nova aventura.
L’objectiu de les campanyes previstes és incentivar l’activitat del comerç local i comarcal, desestacionar l’oferta turístico-comercial de Montblanc i de la Conca i provar d’explotar comercialment les marques i atractius de les marques Montblanc Medieval, Ruta del Cister i Muntanyes de Prades durant tot l’any.
Volen realitzar-se, continuadament, ininterrompudament, activitats de dinamització comercial de petit format, repartir les ofertes, activitats i campanyes, provant de beneficiar alternadament els comerços i establiments de diferents característiques, sectors i emplaçaments, i relacionar sempre, en totes les activitats i campanyes, l’oferta d’hostaleria i l’oferta comercial.
Les campanyes per aquest estiu seran:
Dimecres Tapa!
Caps de Setmana de Gastronomia Medieval
Fira de la Ganga
1er Concurs de Fotografia de Comerç de la Conca de Barberà
En finalitzar les campanyes es recolliran dades, valoracions, crítiques i suggeriments dels comerços participants per avaluar l’eficiència i repetir, o no, l’activitat amb les correccions necessàries.
Les dues entitats volen iniciar, com més aviat millor, converses amb la D.O. Conca de Barberà, l’Associació de Cases de Turisme Rural de la Conca de Barberà, l’Associació d’Empresaris i Emprenedors de l’Espluga de Francolí, l’Agrupació de Productors d’all de Belltall, i altres entitats comarcals per programar i coordinar activitats conjuntament, de manera coordinada, durant tot l’any, a tota la Conca de Barberà.
Per dur endavant aquestes activitats les dues entitats incorporen la figura del dinamitzador a càrrec de Jordi Martorell. El dinamitzador ha de permetre als comerços, bars i restaurants una major capacitat organitzativa i de gestió de propostes i activitats.
En un futur immediat es volen organitzar campanyes i activitats per als diferents sectors i àmbits geogràfics, donant resposta alternadament als interessos de tots els associats. És important que tots els associats puguin proposar activitats pensant en el seu sector o ubicació, i el dinamitzador exposarà la proposta a la resta d’associaciats i si hi ha un nombre suficient d’establiments interessats s’estudiarà la viabilitat econòmica de la proposta i es tirarà endavant. Naturalment, a les campanyes no cal que participin tots els associats.
La multitudinària reunió de dimarts va servir per visualitzar l’inici d’un moment d’inflexió en la dinamització del comerç montblanquí i de la Conca, i els assistents, com no podia ser d’altra manera, van aprofitar per parlar de les seves inquietuds més immediates, com ara l’exigència tramesa al consistori de resoldre d’immediat tot el tema dels aparcaments i zones blaves que permetin gestionar als comerços la peatonització del centre històric de Montblanc. També es va parlar de la necessitat de crear un Patronat de Turisme, es va debatre l’encert o desencert de posar la jornada de tapes en dimecres, de la frustració per l’estroncament d’altres iniciatives realitzades amb anterioritat, etc.. En finalitzar la reunió de presentació, els assistents van prosseguir les converses i debats en petits grups fins ben passada la mitjanit. El comerç montblanquí no para.
Alguna cosa està canviant al comerç i l’hostaleria de Montblanc i Comarca. Ara, els propietaris dels comerços, bars i restaurants volen prendre la paraula i la iniciativa per tirar endavant.
DOCUMENT SONOR: Jordi Robusté i Jordi Silvestre
ràdio Montblanc