El Montblanc medieval i la festa de Sant Jordi fan que el Mercat de Vins i Caves de la DO Conca de Barberà sigui un èxit absolut.
Aquesta nova edició del Mercat de vins i caves de la Denominació d’Origen Conca de Barberà ha estat qualificada per Carles Andreu, president de la DO Conca, com a “èxit rotund i satisfacció per part de tots els cellers” i també ha reconegut que el gran nombre de gent interessada pels vins i caves de la DO ha superat totes les expectatives.
Durant dos caps de setmana la Plaça dels Àngels ha esdevingut la festa del vi de la DO Conca de Barberà i s’ha arribat a les quasi 9000 copes venudes (sense comptar el nombre de tastos). Una quinzena de cellers de la Denominació han servit els seus vins. Entre aquests cellers trobem alguna novetat d’aquest any com la presentació en societat de Vidbertus, la marca d’un nou celler de recent creació del jove viticultor Albert Rovira, que treballa des del Viver de Celleristes de Barberà de la Conca. I la incorporació al Mercat de Vins del celler de l’enginyera i enòloga Marta Pedra: Vins de Pedra, un projecte que lliga art i viticultura. Una mostra més que el Mercat de Vins es consolida dins la Setmana Medieval i que pren força i serveix de plataforma per a nous cellers de la Denominació d’Origen.
“És un gran aparador dels vins de casa nostra”, així de clar ho ha explicat un cellerista a un mitjà de comunicació.
Per la Setmana Medieval Montblanc esdevé una festa. L’ambient que s’hi ha respirat ha estat molt atractiu i, ha arrossegat un gran nombre de públic que, omplint els carrers de la capital de la Conca ha pogut tastar uns vins que també estan relacionats amb la tradició medieval.
I alguns cellers també van aprofitar l’ocasió per donar a tastar vins que encara no han sortit al mercat, per tal de tenir un banc de proves i conèixer l’opinió de possibles i futurs clients.
Aquesta mostra de vins “està consolidada”, però des de la DO se seguirà marcant cada any nous objectius i nous reptes per millorar: donar a conèixer els vins autòctons, impulsar i recolzar els vins de qualitat del territori. I, en definitiva, “volem seguir apostant pel Mercat de vins i caves, apostem per la Setmana Medieval com a punt de trobada i aparador dels nostres productes”.