L’Institut Joan Amigó de l’Espluga de Francolí i l’Institut del Morell inauguren dues exposicions
La inauguració de les exposicions culmina el projecte “Un Museu a l’Aula”, liderat pel Museu de la Vida Rural, i que ha implicat durant tot el curs escolar als dos centres educatius, al Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès i de la Conca de Barberà i al museu.
“Mix Technology” és l’exposició produïda pels alumnes de tercer d’ESO de l’Institut del Morell i que aglutina una mostra dels millors treballs de tecnologia que han desenvolupat durant tot el curs escolar. La mostra, que s’inaugurarà el proper dimecres 5 de juny a les 12 h a les instal·lacions de l’institut es podrà veure fins al 7 de juny, de 16 a 19 h.
Descobrir com eren els anys 70 i 80 al planeta Terra amb ulls d’extraterrestre. Aquest és el relat amb el que es trobaran els visitants de l’exposició “Una mirada al passat” que han produït els alumnes de quart d’ESO de l’Institut Joan Amigó i Callau. La mostra s’inaugurarà el proper 7 de juny a les 18 h al Museu de la Vida Rural i es podrà veure fins al 14 de juny en l’horari habitual del museu.
Les dues exposicions són resultat d’un treball que s’ha desenvolupat al llarg de tot el curs escolar, que ha implicat a alumnes, professors, Centres de Recursos Pedagògics del Tarragonès i de la Conca de Barberà i al Museu de la Vida Rural i que compta amb la col·laboració d’empreses privades del municipi del Morell i de l’Espluga de Francolí.
El projecte UMA
El projecte “Un Museu a l’aula” (UMA) va néixer durant el curs escolar 2017-2018 per iniciativa del Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí. La proposta es basa en la concepció d’entendre el museu com un recurs pedagògic que permet treballar les competències i els continguts dels diversos àmbits d’una manera transversal. El llenguatge expositiu i les tasques a l’entorn del procés de creació d’una exposició són l’eix estructural d’un treball col·laboratiu entre el museu i l’escola.
D’aquesta manera, el projecte UMA es concep com un programa pedagògic, lúdic, creatiu, participatiu i innovador que s’adapta a les necessitats i els interessos de cada centre. Un programa que s’inicia a l’octubre amb un curs de formació per a docents, que implica la visita al museu per aprendre com es crea una exposició des de dins durant la tardor i comporta que, al llarg del curs, els professionals del museu visitin el centre educatiu per tal d’acompanyar, assessorar i seguir tot el procés, fins a la gran inauguració.
El projecte va iniciar-se com a prova pilot durant el curs 2017-18 amb la participació dels instituts Campclar, Els Pallaresos, Torreforta i l’Institut-Escola L’Agulla El Catllar i s’ha posat en funcionament aquest curs 2018-2019 amb la participació de l’Institut El Morell i l’Institut Joan Amigó.