Tim Clarke, ponent principal del primer Seminari.
El proper dilluns 3 de novembre es celebrarà el Primer Seminari Internacional d’Enoturisme amb la jornada “To vi or not to vi: reptes de l’enoturisme”.
El seminari formarà part dels actes inaugurals de la nova l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, que s’inaugurarà el mateix dia a l’edifici Escavi de Vilafranca del Penedès.
La jornada, que comptarà amb la presència de destacats referents de l’enoturisme internacional, estatal i català, tindrà per objectiu promoure el debat entre els professionals del sector per afrontar nous reptes i crear experiències innovadores i atractives per a tots els públics.
L’acte començarà amb la conferència de Tim Clarke, expert creador d’experiències enoturístiques arreu del món, que aportarà la seva visió de l’enoturisme actual i futur, arrel d’haver dirigit personalment 250 rutes del vi a 22 països els darrers 27 anys. Soci-fundador d’Arblaster&Clarke Wine Tours, (www.winetours.co.uk), una agència de viatges enoturístics de referència mundial, pionera en la creació, des de 1986, d’originals i exitoses rutes enoturístiques internacionals, com els “champagne weekends”, “wine cruises” o les “wine opera”.
L’acte, que començarà a les 16.00h, també comptarà amb una taula rodona d’experts del sector vitivinícola, que cercaran les possibilitats de l’enoturisme més enllà del tast de vins.
Coordinats per l’economista Xavier Ybargüengoitia, antic executiu de Moët Henessy, la taula rodona buscarà conèixer les expectatives i requeriments de les diferents parts implicades en el procés enoturístic, per tal de donar resposta als reptes actuals i potenciar així l’enoturisme a Catalunya.
Representant a la part de planificació i gestió estratègica de projectes enoturístics, hi haurà Eduardo Serrano, director de la consultora ESM y Asociados.
Jordi Puig manifestarà el punt de vista de les agències de viatges en qualitat de conseller delegat de We Barcelona, una agència especialitzada en crear experiències úniques d’oci i corporatives a Barcelona.
L’Events Manager d’Epson Iberica, Cristina Pagès, aportarà la seva visió com a experta en promocionar la marca a nivell nacional en fires i altres esdeveniments. I per la part dels cellers, hi assistirà María Martín en qualitat de Wine Experiences Executive del celler Abadía Retuerta, que engloba un exclusiu hotel ubicat en un monestir del segle XII, un restaurant amb estrella Michelin i el celler que dóna nom a tot el complex.
Els assistents podran gaudir d’un tast de vi i fer networking per tal d’establir contactes personals i professionals. Finalment l’escriptora Empar Moliner, reconeguda “winelover” proposarà als assistents un taller de construcció d’un relat enoturístic, buscant generar experiències úniques i memorables en els visitants, i dissenyant un relat atractiu, que generi unes expectatives, que emocioni i que conclogui en un record inesborrable.
L’activitat compta amb el suport de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, la Diputació de Barcelona, la Denominació d’Origen Conca de Barberà i la resta de denominacions d’origen vinícoles de Catalunya. Les inscripcions estant obertes al web de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya http://escolaenoturisme.vilafranca.org