L’Ateneu Cooperatiu impulsa una campanya per “posar cara” a l’economia social i cooperativa de les Terres de l’Ebre.
L’objectiu és donar visibilitat als projectes que s’han anat gestant els últims anys al territori i mostrar que un altre tipus d’economia i de consum són possibles.
Amb el lema “Posem-nos cara” l’Ateneu Cooperatiu Terres de l’Ebre acaba d’engegar una campanya mediàtica per xarxes socials per donar visibilitat a l’economia social i cooperativa gestada al territori els últims anys. L’objectiu principal és donar a conèixer les diverses iniciatives que s’han anat acompanyant des de l’Ateneu des de la seua implantació al territori el 2017. “Darrere d’aquests projectes hi ha persones concretes i ningú millor que elles per explicar què fan i per què han apostat per l’economia social i el cooperativisme”, explica Núria Cheliz, tècnica de l’Ateneu Cooperatiu.
La campanya s’articula a través d’una vintena de càpsules audiovisuals d’un minut de durada, cadascuna dedicada a una entitat o iniciativa d’economia social i cooperativa del territori, que s’aniran publicant de manera quinzenal a les xarxes socials de l’Ateneu (Facebook, Twitter, Instagram i YouTube) i a la seua pàgina web. La primera s’ha llançat avui i exposa el projecte de l’associació sense ànim de lucre Tataküa, la impulsora d’un projecte d’escola bosc a la falda del Montsià que considera que l’educació en la primera infantesa és una llavor que pot ajudar al canvi i a la transformació social.
A l’hora d’escollir les iniciatives que s’han inclòs en aquesta primera fase de la campanya s’han tingut en compte les cooperatives i associacions creades i assessorades per l’Ateneu Cooperatiu Terres de l’Ebre des dels seus inicis (Racó de la Festa, AvantEbre, L’Enllaç, Co-habitatge La Ràpita…), també les entitats agrupades que formen part del projecte: Fundació Ulldecona, EPI (Energia per a la Igualtat), Surtdecasa, Fundació Astres, Fundació Gentis, ALC Assessors i Ateneu Informàtic.
“Són projectes que mostren que és possible una altre tipus d’economia, més social, més responsable amb el consum, més sostenible i més respectuosa amb l’entorn. Donar-los a conèixer ajuda a estendre l’economia social al nostre territori”, clou Cheliz.