A Montblanc, Rocafort de Queralt i Sarral.
Ja és tot a punt per donar inici a la campanya Barqueta i canya 2,5€ que proposa l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Conca de Barberà, per als capvespres dels dos darrers divendres de 2012 i els tres primers divendres de gener de 2013, a Montblanc, Rocafort de Queralt i Montblanc, de 18h a 21h.
A Barqueta i canya 2,5€ es repeteix el joc de les butlletes que cal segellar a cada establiment en fer la degustació. Les butlletes permeten també votar aquelles barquetes, servei o ambient que han semblat més agradoses al públic i concursar a 16 sopars per a dues persones, o servei equivalent, als 16 establiments participants.
Aquesta campanya vol escampar comarcalment la proposta encetada amb la iniciativa de Els Dimecres Tapa! de l’agost a Montblanc.
Amb Barqueta i canya 2,5€, aquesta associació comarcal vol iniciar una convocatòria continuada de campanyes i events comarcals relacionats amb la gastronomia. Ja s’estan preparant unes jornades dedicades als British, els mitjos gintònics amb ginebres prèmium, per al mes de juny i es vol repetir amb les tapes més copa de vi de la D.O. Conca de Barberà per a l’agost.
En tots els cassos l’AEHCB convida tots els bars i restaurants de la comarca a sumar-se a les iniciatives, a la recerca de la potenciació d’un públic comarcal que els permeti fer front a crides encara més ambicioses adreçades al públic de fora de la Conca.
En aquesta campanya participen dotze establiments de Montblanc, dos establiments de Rocafort de Queralt i dos establiments de Sarral. A la resta de poblacions, en aquesta ocasió, no ha estat possible de configurar un circuït mínim, però s’espera poder incorporar d’altres poblacions a properes campanyes.
A banda d’aquestes activitats, eminentment populars, centrades preferentment, encara que no de manera exclusiva, en els bars-restaurants, l’AEHCB està estudiant la producció de campanyes, activitats, events i jornades més directament relacionades amb els restaurants, la cuina comarcal i els productes autòctons. També continua la dinàmica de coordinar l’activitat de l’hostaleria amb la d’altres empreses i comerços que ofereixen serveis i productes als habitants de la comarca i als nostres visitants..
Barqueta i canya 2,5€ és, molt probablement, la primera campanya amb voluntat d’adreçar-se als establiments i al públic comarcals. Fins avui, la pràctica totalitat d’activitats relacionades amb l’hostaleria i la gastronomia han estat centrades en un o altre municipi de la comarca i només de manera indirecta han implicat i beneficiat els municipis veïns. Esperem que aquest sigui un primer pas que permeti avançar en la creació i foment d’una oferta i un públic comarcals.
Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Conca de Barberà