opinio
Cultura i oci

Escolta'ns
PODCAST NOTICIES OPINIO VIDEO MUSICA XVTV


PDT

El Teginat de Sant Miquel
Vídeo reportatge dels treballs efectuats


PDT

Montblanc Vila Medieval
Història i pedra.

Categories

Arxius

Petites radiografies del turisme a la comarca (i III).

Avui tanquem el petit cicle d’articles dedicats a l’anàlisi de diverses dades sobre el turisme que visita la comarca.  

http://laveujovetv.cat/blog/?p=5694   i     http://laveujovetv.cat/blog/?p=5974

Montblanc

Avui analitzarem la presència en el món virtual de les institucions, els gestors turístics i les empreses turístiques de la comarca. Fer una pinzellada de les planes webs i portals que disposa la Conca per donar-se a conèixer al món i explicar tot el que fem i tenim.

Segons els números que el Consell Comarcal de la Conca de Barberà va presentar aquest setembre parlant de les dades turístiques dels mesos d’estiu ens trobem que centra la informació en la web turística www.montblancmedieval.org on ens diu que durant els mesos d’estiu (juliol i agost) ha tingut 11.162 consultes. A més, ens informa de la presència de Montblanc Medieval en diverses xarxes socials com youtube, twitter, facebook, flickr, etc. Una de les grans novetats és l’aplicació per a smartphones (Android i Iphones) que s’ha creat i s’ha estrenat aquest passat octubre. Una aplicació que permet descobrir la història de la vila i conèixer in situ els personatges, els monuments i disponible en diferents idiomes (català, castellà, anglès i francès).

Pel que fa a l’informe del Consell Comarcal de les dades de l’any 2011 l’anàlisi es centra en les pàgines webs www.concaturisme.cat i www.larutadelcister.info. Segons aquest informe ens diu que el nombre de visites durant el 2011 el portal web de la Ruta del Cister van ser de 204.530 i el portal turístic de la Conca ha tingut 11.456 visites amb una mitjana mensual de 1.000.

Les diverses institucions, empreses i agents que treballen en l’enoturisme a la comarca han de fer un pas endavant pel que fa a internet, xarxes socials, etc. És urgent i molt necessària l’actualització tecnològica de tots els recursos que ofereixen les diverses empreses. En aquestes alçades de segle XXI estar molt ben posicionat dins de la xarxa és condició sine qua non per apropar-se als possibles visitants i atraure nous clients sobretot joves, amb inquietuds, que es mouen i busquen ofertes i activitats de forma prioritària per Internet.

És imprescindible disposar de webs potents i estar ben situat en els canals turístics i informatius de la xarxa. Webs encarades a la internacionalització, apte per a turistes estrangers, amb diversos idiomes i múltiples aplicacions i informacions.

És un recurs amb uns costos baixos i que et permet arribar a persones i empreses de tot el món en un període de temps molt curt. En aquests temps de pocs recursos i retallades és un dels pocs camps en què es pot avançar sense encarir gaire el pressupost ni comprometre despeses durant anys seguits.

Des de les institucions i/o organismes públics que gestionen la comarca han d’intentar oferir una web integral, única, si pot ser, que centralitzi tota la oferta, totes les notícies i intentar tant aviat com es pugui treballar per crear una central de reserves electrònica per tots els serveis de la comarca. Sabem que és una eina complexa que requereix d’esforç i generositat de part de tots els agents però pensem que és una eina clau per facilitar la contractació d’una estada a la comarca i presentar-se al món cohesionats i optimitzant els recursos.

Aquesta eina afavorirà i hauria de servir també per fomentar la idea de comarca, d’unir esforços, per crear sinergies entre els diversos agents de l’enoturisme al llarg i ample de la nostra comarca.

A més d’una pàgina web, s’han d’aprofitar totes les eines i aplicacions que hi ha i que sorgiran els propers temps. Unes eines que també hauria de controlar i dirigir la mateixa institució o organisme que centralitzés la web. Crear una única imatge de comarca, potent, clara i identificable. Fer servir aquestes eines com a esquer i com a atracció per a nous turistes i com a canal d’informació. Estem parlant de twitter, facebook, youtube, instagram, flickr, tuenti, aplicacions per Android, Iphone, etc.

Actualitzem-nos ben aviat i pugem al tren de les noves tecnologies amb el màxim de vagons possibles per atraure el número més alt de visitants.

[LA CONCA 5.1]

Print Friendly
Similar posts
  • El Gremi de Llibreters satisfet. El Gremi de Llibreters de Catalunya , fa una valoració molt positiva d’un Sant Jordi excepcional pel que fa a la participació ciutadana.   El bon temps i les ganes de complir amb la tradició han fet que hi hagi hagut una gran participació ciutadana. Les vendes de llibres s’han repartit durant tot el cap [...]
  • CoopCamp engega campanya. Una campanya de formació sobre l’economia social i cooperativa entre entitats i particulars. Durant els mesos d’abril i maig l’Ateneu Cooperatiu del Camp durà a terme xerrades i jornades de formació en diferents punts del Camp de Tarragona Un dels objectius prioritaris del projecte dels Ateneus Cooperatius, impulsat per la Generalitat de Catalunya, és posar [...]
  • Dansara Sarral, setmana de molta acti... Els alumnes del centre sarralenc participaran en diferents actes en motiu del Dia Internacional de la Dansa. Aquest 29 d’abril es celebra arreu del món el Dia Internacional de la Dansa i és per això que els alumnes de DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral, tenen una setmana plena d’activitats on participaran en diferents [...]
  • Quinze cellers i 4500 copes venudes. El Mercat de vins i caves de la DO Conca de Barberà arriba a les 4500 copes venudes el primer cap de setmana. Amb aquest primer cap de setmana de Mercat s’ha arribat a una de les millors xifres dels últims anys amb més de 13500 tastos. El Mercat de vins i caves de la [...]
  • Els inicis de l’exportació… La conferència va anar a càrrec de l’empresari català Ramon Termens Navarro. El passat divendres 21 d’abril a les 20h, la Sala Josep Puig Torné de l’Ajuntament de Sarral s’omplia de gom a gom en motiu de la xerrada “Els inicis de l’exportació, del regal a la il·luminació. I ara què?”, que forma part del [...]

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


M:P.

Webcam-MeteoPrades


El Foradot

Opinió. - Josep Mª Contijoch.

El paper moneda.

Bitllet de banc (o paper moneda) és un mitjà de pagament en paper imprès, emès modernament pel banc ....


El Foradot

Opinió. -Dolors Feliu. .

Independència, transitorietat i recerca de la felicitat..

La Llei catalana garantirà tot el que calgui perquè la nostra societat funcioni ordenadament si surt el ‘sí’ al referèndum....


El Foradot

Opinió. -Enric Casulleras .

És així de senzill..

Al segle XXI les societats democràtiques resolen les qüestions de sobirania sotmetent-les a referèndums....


El Foradot

Opinió. -Ricard Gomà .

Estat de Benestar: canvi de prioritats i sobirania.

Perquè Catalunya pugui forjar un model de solidaritat col·lectiva avançat calen mesures arrelades en valors de justícia social i sobirania....

Veritats d'una trajectoria 13

.


Contrapunt


MusicFantasi


Radioteatre amb l’alumnat de 2º d’ESO de l’Institut Martí l’Humà

Melodic Avenue_vol_05

HOMO@TechnoCalçotada 11-03-2017 Part2 Tarde

Màgic Hoodoo - Eterns Feat. Litus

Stromboli Jazz Band va celebrar el seu 5è aniversari

Segueix-nos als nostres canals


.


laveujovetv.cat/blog

.