opinio
Cultura i oci

Escolta'ns
PODCAST NOTICIES OPINIO VIDEO MUSICA XVTV


PDT

El Teginat de Sant Miquel
Vídeo reportatge dels treballs efectuats


PDT

Montblanc Vila Medieval
Història i pedra.

Categories

Arxius

Petites radiografies del turisme a la comarca (i III).

Avui tanquem el petit cicle d’articles dedicats a l’anàlisi de diverses dades sobre el turisme que visita la comarca.  

http://laveujovetv.cat/blog/?p=5694   i     http://laveujovetv.cat/blog/?p=5974

Montblanc

Avui analitzarem la presència en el món virtual de les institucions, els gestors turístics i les empreses turístiques de la comarca. Fer una pinzellada de les planes webs i portals que disposa la Conca per donar-se a conèixer al món i explicar tot el que fem i tenim.

Segons els números que el Consell Comarcal de la Conca de Barberà va presentar aquest setembre parlant de les dades turístiques dels mesos d’estiu ens trobem que centra la informació en la web turística www.montblancmedieval.org on ens diu que durant els mesos d’estiu (juliol i agost) ha tingut 11.162 consultes. A més, ens informa de la presència de Montblanc Medieval en diverses xarxes socials com youtube, twitter, facebook, flickr, etc. Una de les grans novetats és l’aplicació per a smartphones (Android i Iphones) que s’ha creat i s’ha estrenat aquest passat octubre. Una aplicació que permet descobrir la història de la vila i conèixer in situ els personatges, els monuments i disponible en diferents idiomes (català, castellà, anglès i francès).

Pel que fa a l’informe del Consell Comarcal de les dades de l’any 2011 l’anàlisi es centra en les pàgines webs www.concaturisme.cat i www.larutadelcister.info. Segons aquest informe ens diu que el nombre de visites durant el 2011 el portal web de la Ruta del Cister van ser de 204.530 i el portal turístic de la Conca ha tingut 11.456 visites amb una mitjana mensual de 1.000.

Les diverses institucions, empreses i agents que treballen en l’enoturisme a la comarca han de fer un pas endavant pel que fa a internet, xarxes socials, etc. És urgent i molt necessària l’actualització tecnològica de tots els recursos que ofereixen les diverses empreses. En aquestes alçades de segle XXI estar molt ben posicionat dins de la xarxa és condició sine qua non per apropar-se als possibles visitants i atraure nous clients sobretot joves, amb inquietuds, que es mouen i busquen ofertes i activitats de forma prioritària per Internet.

És imprescindible disposar de webs potents i estar ben situat en els canals turístics i informatius de la xarxa. Webs encarades a la internacionalització, apte per a turistes estrangers, amb diversos idiomes i múltiples aplicacions i informacions.

És un recurs amb uns costos baixos i que et permet arribar a persones i empreses de tot el món en un període de temps molt curt. En aquests temps de pocs recursos i retallades és un dels pocs camps en què es pot avançar sense encarir gaire el pressupost ni comprometre despeses durant anys seguits.

Des de les institucions i/o organismes públics que gestionen la comarca han d’intentar oferir una web integral, única, si pot ser, que centralitzi tota la oferta, totes les notícies i intentar tant aviat com es pugui treballar per crear una central de reserves electrònica per tots els serveis de la comarca. Sabem que és una eina complexa que requereix d’esforç i generositat de part de tots els agents però pensem que és una eina clau per facilitar la contractació d’una estada a la comarca i presentar-se al món cohesionats i optimitzant els recursos.

Aquesta eina afavorirà i hauria de servir també per fomentar la idea de comarca, d’unir esforços, per crear sinergies entre els diversos agents de l’enoturisme al llarg i ample de la nostra comarca.

A més d’una pàgina web, s’han d’aprofitar totes les eines i aplicacions que hi ha i que sorgiran els propers temps. Unes eines que també hauria de controlar i dirigir la mateixa institució o organisme que centralitzés la web. Crear una única imatge de comarca, potent, clara i identificable. Fer servir aquestes eines com a esquer i com a atracció per a nous turistes i com a canal d’informació. Estem parlant de twitter, facebook, youtube, instagram, flickr, tuenti, aplicacions per Android, Iphone, etc.

Actualitzem-nos ben aviat i pugem al tren de les noves tecnologies amb el màxim de vagons possibles per atraure el número més alt de visitants.

[LA CONCA 5.1]

Print Friendly
Similar posts
  • Estat de Benestar: canvi de prioritat... Perquè Catalunya pugui forjar un model de solidaritat col·lectiva avançat calen mesures arrelades en valors de justícia social i sobirania plena concretada en un Estat propi. Ricard Gomà, professor de Ciència Política de la UAB L’estat de benestar és una de les dimensions clau configuradores de la societat, també a Catalunya. El model de benestar [...]
  • Arxiu Comarcal i Ajuntament de Vilav... L’Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà (ACCB) i l’Ajuntament de Vilaverd han treballat conjuntament per a millorar la organització i classificació del fons històric i semi actiu del consistori. Aquesta intervenció s’ha efectuat atesa la impossibilitat de l’Arxiu Comarcal d’ingressar nova documentació, ja que es troba gairebé al 100% de la seva capacitat, i gràcies [...]
  • Màgic Hoodoo – Eterns Feat. Lit... Màgic Hoodoo és una banda de rock cantat en català.  Neix a Terrassa l’any 2015 a partir de les composicions del guitarrista Gerard Santasusagna. Al Gerard “die” se li unirà el Peri al baix i posteriorment l’Albert a la veu i en Sergi a la bateria. La banda comença a assajar i pre-produir els seus [...]
  • Quadrant. Dansara Sarral va estrenar aquest dissabte al Teatre Metropol. Ho feia en el marc de la gala organitzada per l’Associació de Professors de Dansa de les Comarques de Tarragona El passat dissabte els alumnes de DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral tornaven a trepitjar escenari. Ho feien al Teatre Metropol de Tarragona en motiu [...]
  • La mona Micaela. Més d’un centenar d’artistes de l’Ebre i Tarragona participaran en les bodes d’argent de la mona Micaela. La celebració començarà al matí a La Ràpita i inclourà un Coso Iris pels carrers d’Amposta i actuacions diverses a Lo Pati.   “Una història d’amor a la fantasia, a la creativitat i a l’agermanament entre gents i [...]

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


M:P.

Webcam-MeteoPrades


El Foradot

Opinió. - Josep Mª Contijoch.

Petita història del vestits de núvia...

En la cultura occidental, el color dels vestits de noces és blanc. Els tons de blancs inclouen els complementaris colors pastís ou, cru o marfil.....


El Foradot

Opinió. -Ricard Gomà .

Estat de Benestar: canvi de prioritats i sobirania.

Perquè Catalunya pugui forjar un model de solidaritat col·lectiva avançat calen mesures arrelades en valors de justícia social i sobirania....


El

Opinió. - Ramon Tremosa

Abans pobra que catalana.

El 8 de març de 2016 el Parlament Europeu (PE) va aprovar un reglament de ports que imposa l’autonomia portuària a Espanya, fent costat així una reivindicació històrica dels ports catalans.....


El

Opinió. - Jofre Llombart

O juguem tots, o punxem la pilota,.

La incapacitat de resoldre qüestions quotidianes ha dut a voler la independència moltes persones que no s’ho plantejaven.......


Veritats d'una trajectoria 12

.


Contrapunt


MusicFantasi


Radioteatre amb l’alumnat de 2º d’ESO de l’Institut Martí l’Humà

Melodic Avenue_vol_05

Clippy Filters (JordiBL with Electribe2 + Thor) real time recording

Màgic Hoodoo - Eterns Feat. Litus

Segueix-nos als nostres canals


.


laveujovetv.cat/blog

.