opinio
Cultura i oci

Escolta'ns
PODCAST NOTICIES OPINIO VIDEO MUSICA XVTV


PDT

El Teginat de Sant Miquel
Vídeo reportatge dels treballs efectuats


PDT

Montblanc Vila Medieval
Història i pedra.

Categories

Arxius

Promocionar, beure i servir vi de la Rioja?

L’article d’opinió que us presento, vol traslladar-vos la reflexió que neix després de llegir que  el F.C. Barcelona ha signat un acord amb un celler de la Rioja per comercialitzar dos vins d’ull de llebre, un criança i un reserva, amb la marca i la imatge del club.

Viver de celleristes de la Conca de Barberà

Per una altra banda, aquests dies s’han publicat articles en els que es fa ressò que CIU serveix vins de la Rioja en els actes de l’actual campanya electoral, el que fins i tot ha sigut objecte d’un article d’un diari de la Rioja en el que s’utilitzava un to irònic quan deia que l’equip de CIU per un costat demana la independència i per l’altre serveix vins de la Rioja quan podria servir bons vins catalans, i finalitza l’article amb la següent reflexió:  “Moraleja: aunque a veces lo parezcan, estos chicos de CiU resulta que no son tan tontorrones como parece. Al menos, saben de vinos”.

Sincerament, aquests són d’aquells fets que ens generen alarma, que són difícils d’entendre, i que ens feien reflexionar quan naixia el projecte de La Conca 5.1. Des d’un bon inici, en els nostres dossiers de promoció es deia que un dels objectius de La Conca 5.1 es basa en promoure la reflexió dels ciutadans sobre la importància d’oferir i promoure el consum dels productes autòctons de la comarca i  del propi país.  Creiem que el consum dels productes de proximitat genera beneficis econòmics el territori, així com un estalvi d’energia i un exercici de respecte el medi ambient. Un país que és més autosuficient econòmicament es converteix en un país més lliure. A tal fi, el nostre projecte pretén potenciar les virtuts dels nostres productes, facilitar la creació de xarxes de cooperació i sinèrgies que optimitzin el mercat alhora que tot serveixi per disminuir aquelles pràctiques contràries causades per possibles complexes, mals hàbits i males pràctiques que poden estar perjudicant el sector i la seva influència econòmica, com els que hem llegit aquests dies i són objecte d’aquest article.

A La Conca 5.1, considerem que el vi és un producte importantíssim per l’economia del nostre territori, i ja no tan sols en el món de la pagesia, sinó també dels cellers, de les cooperatives, del turisme, de l’enologia, dels productors de productes accessoris, així com en el món del comerç alimentari, la distribució, el màrqueting i el consum. Per bé que a la Conca de Barberà, la cultura del conreu de la vinya es mil·lenària, i és un dels motors econòmics del país, un producte d’exportació per excel·lència.

De contrari, el partit polític que aspira a una majoria absoluta en aquestes eleccions i, que diu que vol les estructures d’un estat propi, i el club de futbol de referència que per molts és més que un club, s’obliden en el dia a dia dels productes propis, de la importància que té prescriure el nostre vi i els nostres productes arreu, de fer-los conèixer, de sentir orgull per tenir aquests productes en el país i oferir-los a fora com un bon producte nostre, de distribuir la riquesa entre els propis ciutadans i empreses, de cooperar i crear sinergies entre nosaltres, tot el contrari, prescriuen el vi de la Rioja, i els hi paguen quantitats de diners importants que no reverteixen directament en el propi mercat de proximitat, sinó que creen  cooperació i sinèrgies amb altres territoris, alhora que semblen menysprear el nostre propi producte.

 

Per això, convençuts que el nostre vi és un vi de qualitat que no té res d’envejar, ens preguntem, si alguns, de manera conscient o inconscient, malmetem la nostra economia i la nostra autoestima en diferents aspectes del nostre dia a dia, cosa que ens afecta com a poble, i que potser no són capaços de sentir, que és l’autoestima el que ens pot ajudar a descobrir el canvi intern en nosaltres mateixos.

                                                                                                                      La Conca 5.1

Print Friendly
Similar posts
  • El Gremi de Llibreters satisfet. El Gremi de Llibreters de Catalunya , fa una valoració molt positiva d’un Sant Jordi excepcional pel que fa a la participació ciutadana.   El bon temps i les ganes de complir amb la tradició han fet que hi hagi hagut una gran participació ciutadana. Les vendes de llibres s’han repartit durant tot el cap [...]
  • CoopCamp engega campanya. Una campanya de formació sobre l’economia social i cooperativa entre entitats i particulars. Durant els mesos d’abril i maig l’Ateneu Cooperatiu del Camp durà a terme xerrades i jornades de formació en diferents punts del Camp de Tarragona Un dels objectius prioritaris del projecte dels Ateneus Cooperatius, impulsat per la Generalitat de Catalunya, és posar [...]
  • Dansara Sarral, setmana de molta acti... Els alumnes del centre sarralenc participaran en diferents actes en motiu del Dia Internacional de la Dansa. Aquest 29 d’abril es celebra arreu del món el Dia Internacional de la Dansa i és per això que els alumnes de DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral, tenen una setmana plena d’activitats on participaran en diferents [...]
  • Quinze cellers i 4500 copes venudes. El Mercat de vins i caves de la DO Conca de Barberà arriba a les 4500 copes venudes el primer cap de setmana. Amb aquest primer cap de setmana de Mercat s’ha arribat a una de les millors xifres dels últims anys amb més de 13500 tastos. El Mercat de vins i caves de la [...]
  • Els inicis de l’exportació… La conferència va anar a càrrec de l’empresari català Ramon Termens Navarro. El passat divendres 21 d’abril a les 20h, la Sala Josep Puig Torné de l’Ajuntament de Sarral s’omplia de gom a gom en motiu de la xerrada “Els inicis de l’exportació, del regal a la il·luminació. I ara què?”, que forma part del [...]

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


M:P.

Webcam-MeteoPrades


El Foradot

Opinió. - Josep Mª Contijoch.

El paper moneda.

Bitllet de banc (o paper moneda) és un mitjà de pagament en paper imprès, emès modernament pel banc ....


El Foradot

Opinió. -Dolors Feliu. .

Independència, transitorietat i recerca de la felicitat..

La Llei catalana garantirà tot el que calgui perquè la nostra societat funcioni ordenadament si surt el ‘sí’ al referèndum....


El Foradot

Opinió. -Enric Casulleras .

És així de senzill..

Al segle XXI les societats democràtiques resolen les qüestions de sobirania sotmetent-les a referèndums....


El Foradot

Opinió. -Ricard Gomà .

Estat de Benestar: canvi de prioritats i sobirania.

Perquè Catalunya pugui forjar un model de solidaritat col·lectiva avançat calen mesures arrelades en valors de justícia social i sobirania....

Veritats d'una trajectoria 13

.


Contrapunt


MusicFantasi


Radioteatre amb l’alumnat de 2º d’ESO de l’Institut Martí l’Humà

Melodic Avenue_vol_05

HOMO@TechnoCalçotada 11-03-2017 Part2 Tarde

Màgic Hoodoo - Eterns Feat. Litus

Stromboli Jazz Band va celebrar el seu 5è aniversari

Segueix-nos als nostres canals


.


laveujovetv.cat/blog

.