opinio
Cultura i oci

Escolta'ns
PODCAST NOTICIES OPINIO VIDEO MUSICA XVTV


PDT

El Teginat de Sant Miquel
Vídeo reportatge dels treballs efectuats


PDT

Montblanc Vila Medieval
Història i pedra.

Categories

Arxius

Petites radiografies del turisme a la comarca (II)

Segona part de l’anàlisi de les dades turístiques de la comarca d’aquests darrers mesos d’estiu i aquests últims anys.

Cova de la Font Major

Després d’analitzar la procedència dels turistes i el tant per cent d’allotjament dels turistes que vénen a la comarca avui centrarem la nostra mirada en la oferta turística i la seva ocupació.

Segons les dades que el Consell Comarcal de la Conca de Barberà va presentar aquest mes de setembre referent als mesos d’estiu del 2012 ens trobem que la Cova de la Font Major de l’Espluga de Francolí va registrar un total de 9.350 visites, un 1% més que l’any anterior, el museu de la Fassina Balanyà va obtenir 803 visites, un 64% més, el Museu del vi de l’Espluga es manté amb 612 visites, el Museu de l’alabastre augmenta un 55%, amb 81 visites, el Castell de Milmanda registra 3.187 visites, un 25% menys, el Monestir de Poblet amb 27.852 visites, un 6% menys. Les visites guiades a Montblanc han assolit les 820 recepcions.

Interior Fassina Balanyà

Si engrandim el focus i ens fixem amb les dades globals de tot l’any 2011 sencer. També segons dades oficials del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, algunes de les xifres més significatives són; el Monestir de Poblet va rebre un total de 97.543 visites, un 15% menys que l’any anterior. La Cova de la Font Major va tenir 50.983 visitants, un 1,7% menys. El Museu de la Vida Rural ha registrat 18.998 visites. El nombre de visites guiades a Montblanc es van mantenir respecte l’any anterior amb 6.410 visitants. El Museu Comarcal de la Conca de Barberà va rebre 10.100 visitants un 29% menys que l’any anterior. El Paratge Natural de Poblet va rebre més de 50.000 visitants mantenint el nombre de visitants. El Museu de l’Alabastre de Sarral amb 2.103 visitants, un 12% més que l’últim any, destaca per l’augment progressiu en els últims tres anys. El Museu del Vidre de Vimbodí va registrar 3.995 visitants, un 20% menys.

Primer de tot, abans d’entrar a analitzar les xifres, podem observar que en una comarca petita com la nostra, disposem d’una oferta turística potent. Tenim un ampli ventall de museus i llocs d’interès així com de restaurants, cellers, productes autòctons, restaurants, allotjaments, etc. Una oferta àmplia diversificada que toca diversos àmbits com pot ser el religiós, l’agricultura, la cultura, l’artesania, la història, l’antropologia, etc.

Museu de l’Alabastre de Sarral

Per tant, ho hem de tenir clar. No tenim res d’envejar a altres zones del món. Podem anar arreu del món a ensenyar-ho i intentar portar a turistes de tot el planeta a la nostres terres.

Entrant en l’anàlisi de les xifres veiem que no són negatives en el seu conjunt. Hi ha molts agents que es mantenen, alguns que creixen. És cert que n’hi ha uns quants que han disminuït la seva afluència però no amb resultats alarmants. Sobretot, aquest estiu els números són força acceptables. Pel que fa a l’any 2011 el Monestir de Poblet és el que pateix un retrocés més gran del 15% juntament amb el Museu Comarcal de la Conca de Barberà que va disminuir les seves visites un 29%.

Per tant, hem d’aprofitar aquesta situació, prou acceptable tenint en compte la greu situació de crisi que pateix el país. És un moment crucial per anticipar-nos, per mantenir el que tenim i apostar fort per consolidar tots els museus i llocs d’interès i intentar evitar com sigui la davallada de visitants i créixer.

Ho hem de vendre, ajuntar-nos, enfortir les potencialitats. Crear nous productes, combinats i atraure el turisme de proximitat. Visualitzar tant com puguem aquests serveis

Le Guide du Routard, Montblanc

Una bona iniciativa que es va presentar fa quinze dies a la comarca per caminar cap aquest camí és la targeta Conca Card. La majoria de museus i llocs d’interès enunciats en els paràgrafs de més amunt estan inclosos en aquesta targeta oferint diversos tipus de descomptes i/o ofertes. Hem d’aconseguir que tots els museus i llocs d’interès s’hi afegeixin. A més, de tota la resta d’agents com allotjaments, cellers, cooperatives, petits productors i altres tipus de serveis turístics.

Haurem d’estar atents els propers mesos en estudiar com funciona aquesta targeta i quins resultats aporta al turisme de la comarca. Tot i això les iniciatives i les accions encaminades a donar-nos a conèixer i a unir-nos tots per promocionar-nos i fer de prescriptor no es poden aturar.

Hem de fer, fer i fer i posar-nos-hi tots tant els que hi treballen, les institucions, com la societat civil des de tots els fronts i qualsevol gest per petit que sigui serà important.

[LA CONCA 5.1]

 

 

 

 

Print Friendly
Similar posts
  • Festival Internacional de Música. Santa Coloma participarà en el Festival Internacional de Música Costa Daurada-Salou. Del 8 de juliol al 15 d’agost es celebrarà la primera edició del Festival que descobrirà diferents indrets de la Costa Daurada mitjançant la música. El Festival Internacional de Música Costa Daurada-Salou és un important esdeveniment de música clàssica que tindrà lloc aquest estiu [...]
  • Joan, Nil i Oriol Cardona a l’E... L’esdeveniment esportiu engloba la cursa nocturna “Barrancs de Llegenda” i la competició d’escalada “Penitent Crew” El Club Excursionista Montblanc organitza, pels propers dies 30 de juny i 1 de juliol, la tercera edició de l’Enfila’t. Es tracta d’un esdeveniment de caire esportiu que engloba la competició d’escalada “Penitent Crew” i la cursa nocturna “Barrancs de [...]
  • Festival de Cinema i Paisatge. “Estiu 1993”, “Safari” o “Looking for Infinity” són algunes de les projeccions de la segona edició de mónFILMAT que enguany potencia el debat sobre els aspectes creatius i socials. El cinema d’autor vinculat al paisatge i on l’entorn, més enllà d’embolcallar l’acció, esdevé un protagonista més tornarà aquest mes de juliol a les Terres de [...]
  • Nou èxit per «X-TREM» La peça ha estat seleccionada al MIV- Mostra Internacional de Videodança 2017 (dança em foco – Festival Internacional de Vídeo & Dança 2017) de Brasil DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral celebra un nou èxit per “X-TREM”, la videodansa que va produir el passat mes de setembre amb un grup d’alumnes del centre i [...]
  • Veritats d’una trajectòria «15» Josep Mª Amorós i Bayer «Xolis», un músic artista, poeta i pintor. El Josep Maria fa un repàs el grup musical anomenat Los Sin Nombre, durant l’any 1966, de les seves cançons, «Te perdi» «Si de mi te alejas» i del tema «destino»   Los Sin [...]

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


M:P.

Webcam-MeteoPrades


El Foradot

Opinió. - Josep Mª Contijoch.

BARBA I BARBES.

La barba és el pèl que cobreix la cara en la zona de les galtes i mandíbules dels  homes, (accidentalmente es trovar alguna dona també barbuda).. ....

Veritats d’una trajectòria 15.

El Josep Maria fa un repàs el grup musical anomenat Los Sin Nombre, durant l’any 1966....

Màgic Hoodoo.

Primer video oficial de Màgic Hoodoo pertanyent al nostre primer EP "Eterns" (2017) amb la col.laboració de Litus! ....

Segueix-nos als nostres canals


.


laveujovetv.cat/blog

.