opinio
Cultura i oci

Escolta'ns
PODCAST NOTICIES OPINIO VIDEO MUSICA XVTV


PDT

El Teginat de Sant Miquel
Vídeo reportatge dels treballs efectuats


PDT

Montblanc Vila Medieval
Història i pedra.

Categories

Arxius

Petites radiografies del turisme a la comarca (II)

Segona part de l’anàlisi de les dades turístiques de la comarca d’aquests darrers mesos d’estiu i aquests últims anys.

Cova de la Font Major

Després d’analitzar la procedència dels turistes i el tant per cent d’allotjament dels turistes que vénen a la comarca avui centrarem la nostra mirada en la oferta turística i la seva ocupació.

Segons les dades que el Consell Comarcal de la Conca de Barberà va presentar aquest mes de setembre referent als mesos d’estiu del 2012 ens trobem que la Cova de la Font Major de l’Espluga de Francolí va registrar un total de 9.350 visites, un 1% més que l’any anterior, el museu de la Fassina Balanyà va obtenir 803 visites, un 64% més, el Museu del vi de l’Espluga es manté amb 612 visites, el Museu de l’alabastre augmenta un 55%, amb 81 visites, el Castell de Milmanda registra 3.187 visites, un 25% menys, el Monestir de Poblet amb 27.852 visites, un 6% menys. Les visites guiades a Montblanc han assolit les 820 recepcions.

Interior Fassina Balanyà

Si engrandim el focus i ens fixem amb les dades globals de tot l’any 2011 sencer. També segons dades oficials del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, algunes de les xifres més significatives són; el Monestir de Poblet va rebre un total de 97.543 visites, un 15% menys que l’any anterior. La Cova de la Font Major va tenir 50.983 visitants, un 1,7% menys. El Museu de la Vida Rural ha registrat 18.998 visites. El nombre de visites guiades a Montblanc es van mantenir respecte l’any anterior amb 6.410 visitants. El Museu Comarcal de la Conca de Barberà va rebre 10.100 visitants un 29% menys que l’any anterior. El Paratge Natural de Poblet va rebre més de 50.000 visitants mantenint el nombre de visitants. El Museu de l’Alabastre de Sarral amb 2.103 visitants, un 12% més que l’últim any, destaca per l’augment progressiu en els últims tres anys. El Museu del Vidre de Vimbodí va registrar 3.995 visitants, un 20% menys.

Primer de tot, abans d’entrar a analitzar les xifres, podem observar que en una comarca petita com la nostra, disposem d’una oferta turística potent. Tenim un ampli ventall de museus i llocs d’interès així com de restaurants, cellers, productes autòctons, restaurants, allotjaments, etc. Una oferta àmplia diversificada que toca diversos àmbits com pot ser el religiós, l’agricultura, la cultura, l’artesania, la història, l’antropologia, etc.

Museu de l’Alabastre de Sarral

Per tant, ho hem de tenir clar. No tenim res d’envejar a altres zones del món. Podem anar arreu del món a ensenyar-ho i intentar portar a turistes de tot el planeta a la nostres terres.

Entrant en l’anàlisi de les xifres veiem que no són negatives en el seu conjunt. Hi ha molts agents que es mantenen, alguns que creixen. És cert que n’hi ha uns quants que han disminuït la seva afluència però no amb resultats alarmants. Sobretot, aquest estiu els números són força acceptables. Pel que fa a l’any 2011 el Monestir de Poblet és el que pateix un retrocés més gran del 15% juntament amb el Museu Comarcal de la Conca de Barberà que va disminuir les seves visites un 29%.

Per tant, hem d’aprofitar aquesta situació, prou acceptable tenint en compte la greu situació de crisi que pateix el país. És un moment crucial per anticipar-nos, per mantenir el que tenim i apostar fort per consolidar tots els museus i llocs d’interès i intentar evitar com sigui la davallada de visitants i créixer.

Ho hem de vendre, ajuntar-nos, enfortir les potencialitats. Crear nous productes, combinats i atraure el turisme de proximitat. Visualitzar tant com puguem aquests serveis

Le Guide du Routard, Montblanc

Una bona iniciativa que es va presentar fa quinze dies a la comarca per caminar cap aquest camí és la targeta Conca Card. La majoria de museus i llocs d’interès enunciats en els paràgrafs de més amunt estan inclosos en aquesta targeta oferint diversos tipus de descomptes i/o ofertes. Hem d’aconseguir que tots els museus i llocs d’interès s’hi afegeixin. A més, de tota la resta d’agents com allotjaments, cellers, cooperatives, petits productors i altres tipus de serveis turístics.

Haurem d’estar atents els propers mesos en estudiar com funciona aquesta targeta i quins resultats aporta al turisme de la comarca. Tot i això les iniciatives i les accions encaminades a donar-nos a conèixer i a unir-nos tots per promocionar-nos i fer de prescriptor no es poden aturar.

Hem de fer, fer i fer i posar-nos-hi tots tant els que hi treballen, les institucions, com la societat civil des de tots els fronts i qualsevol gest per petit que sigui serà important.

[LA CONCA 5.1]

 

 

 

 

Print Friendly
Similar posts
  • El Gremi de Llibreters satisfet. El Gremi de Llibreters de Catalunya , fa una valoració molt positiva d’un Sant Jordi excepcional pel que fa a la participació ciutadana.   El bon temps i les ganes de complir amb la tradició han fet que hi hagi hagut una gran participació ciutadana. Les vendes de llibres s’han repartit durant tot el cap [...]
  • CoopCamp engega campanya. Una campanya de formació sobre l’economia social i cooperativa entre entitats i particulars. Durant els mesos d’abril i maig l’Ateneu Cooperatiu del Camp durà a terme xerrades i jornades de formació en diferents punts del Camp de Tarragona Un dels objectius prioritaris del projecte dels Ateneus Cooperatius, impulsat per la Generalitat de Catalunya, és posar [...]
  • Dansara Sarral, setmana de molta acti... Els alumnes del centre sarralenc participaran en diferents actes en motiu del Dia Internacional de la Dansa. Aquest 29 d’abril es celebra arreu del món el Dia Internacional de la Dansa i és per això que els alumnes de DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral, tenen una setmana plena d’activitats on participaran en diferents [...]
  • Quinze cellers i 4500 copes venudes. El Mercat de vins i caves de la DO Conca de Barberà arriba a les 4500 copes venudes el primer cap de setmana. Amb aquest primer cap de setmana de Mercat s’ha arribat a una de les millors xifres dels últims anys amb més de 13500 tastos. El Mercat de vins i caves de la [...]
  • Els inicis de l’exportació… La conferència va anar a càrrec de l’empresari català Ramon Termens Navarro. El passat divendres 21 d’abril a les 20h, la Sala Josep Puig Torné de l’Ajuntament de Sarral s’omplia de gom a gom en motiu de la xerrada “Els inicis de l’exportació, del regal a la il·luminació. I ara què?”, que forma part del [...]

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


M:P.

Webcam-MeteoPrades


El Foradot

Opinió. - Josep Mª Contijoch.

El paper moneda.

Bitllet de banc (o paper moneda) és un mitjà de pagament en paper imprès, emès modernament pel banc ....


El Foradot

Opinió. -Dolors Feliu. .

Independència, transitorietat i recerca de la felicitat..

La Llei catalana garantirà tot el que calgui perquè la nostra societat funcioni ordenadament si surt el ‘sí’ al referèndum....


El Foradot

Opinió. -Enric Casulleras .

És així de senzill..

Al segle XXI les societats democràtiques resolen les qüestions de sobirania sotmetent-les a referèndums....


El Foradot

Opinió. -Ricard Gomà .

Estat de Benestar: canvi de prioritats i sobirania.

Perquè Catalunya pugui forjar un model de solidaritat col·lectiva avançat calen mesures arrelades en valors de justícia social i sobirania....

Veritats d'una trajectoria 13

.


Contrapunt


MusicFantasi


Radioteatre amb l’alumnat de 2º d’ESO de l’Institut Martí l’Humà

Melodic Avenue_vol_05

HOMO@TechnoCalçotada 11-03-2017 Part2 Tarde

Màgic Hoodoo - Eterns Feat. Litus

Stromboli Jazz Band va celebrar el seu 5è aniversari

Segueix-nos als nostres canals


.


laveujovetv.cat/blog

.