opinio
Cultura i oci

Escolta'ns
PODCAST NOTICIES OPINIO VIDEO MUSICA XVTV


PDT

El Teginat de Sant Miquel
Vídeo reportatge dels treballs efectuats


PDT

Montblanc Vila Medieval
Història i pedra.

Categories

Arxius

Petites radiografies del turisme a la comarca (I)

El passat disset de setembre el Consell Comarcal de la Conca de Barberà feia publiques les xifres del turisme a la nostra comarca d’aquest estiu.

Poblat ibèric amb l’església de Sta. Maria de Montblanc al fons – foto Sònia Prieto

Del seguit de dades, números i comentaris que s’hi feien intentarem en més d’un article extrauren alguna part i analitzar més a poc a poc i en detall alguna d’aquestes dades i aportar el nostre granet de sorra per intentar analitzar la situació i proposar accions o punts de vista per millorar en el futur.

 

Les xifres generals apuntaven que les diverses oficines de turisme de la comarca havien registrat un total de 8.774 consultes i 26.247 visitants, el que representa un 3,5% més de visitants que l’any anterior.

Avui dedicarem aquest primer article d’anàlisi en subratllar dues de les dades que aquest informe detalla. Una és la procedència dels turistes i l’altra el tant per cent d’allotjament d’aquests visitants a les nostres terres. Són dues variables que van força relacionades i que denoten de forma clara quin és el tipus de turisme que ens visita.

La primera dada ens mostra que el 40% del turisme que visita la Conca de Barberà és català, a continuació l’europeu amb un 34%, seguit de l’espanyol amb un 24% i finalment els turistes que provenen de la resta del món amb un 3%. Aquestes xifres són molt similars a les que es van produir al llarg de l’any 2011. També segons l’estudi del Consell Comarcal  publicat el 12 de gener de 2012 la procedència del turisme l’any 2011 a la Conca va ser d’un 44% procedent de Catalunya, un 29% europeu, un 22% espanyol  i un 3% de la resta del món.

D’aquestes primeres dades podem extreure que el nostre principal mercat és Catalunya i Europa. Dintre de la categoria de l’Estat Espanyol quasi un 40% són valencians.  Per tant és el turisme de proximitat i l’europeu cap al qual ens hem de dirigir. Sense menystenir cap dels altres mercats, ni molt menys, però per sobre de tot hem d’encaminar la nostra oferta cap als turistes de les nostres comarques veïnes tant de Tarragona, Barcelona, Lleida com Castelló i València.

I a més i en el mateix moment ser capaços d’oferir un producte prou atractiu i diferenciat perquè els turistes dels països europeus, que en el cas de la Conca, provenen de forma majoritària de França, Alemanya i Anglaterra, es sentin atrets per la singularitat i l’especificitat de les nostres contrades.

Moli de la Vall

 

La segona dada ens indica que aquest estiu el 21% dels visitants s’han allotjat a la Conca de Barberà. Una xifra molt minsa que ha comportat que la mitjana d’ocupació dels allotjaments sigui fluixa. Les cases de turisme rural han tingut una ocupació entre el 40 i el 60%, els hotels entre el 50 i el 70% i els càmpings al voltant del 90%. Unes dades molt similars a les de l’estiu passat.

Aquestes dades ens han de fer reflexionar. Arran de la nostra experiència amb el sector i les entrevistes que hem fet, hem comprovat que aquesta problemàtica és una de les que més s’ha repetit, una de les que més persones ens han comentat. És necessari oferir uns paquets que impliquin estar a la comarca tot el cap de setmana o que permeti estar-hi dos o tres dies seguits.

Hem d’aconseguir lligar el turista perquè es quedi a dormir alguna nit i allargui l’estada a la comarca. Això comportaria una ocupació més alta i una oportunitat més gran per tots els agents del territori per rebre més visitants, oferir els seus productes i serveis, ampliar prestacions, etc.

Monestir de Poblet

 

I no és perquè no hi hagi ofertes ni activitats per fer. Museus, cellers, rutes, activitats esportives, culturals, gastronòmiques, etc.  Pobles i  viles com Montblanc, l’Espluga, Barberà, Passanant, Forès…

Hi són. El que falta és lligar-ho, ajuntar-ho i oferir paquets lligats als turistes perquè vagin més guiats i encaminats en la seva visita. Oferir des d’aquí ja estades de dos, tres dies que incentivi aquestes visites no tant espontànies als nostres pobles.

Sobretot incentivar més contactes i sinergies entre tots els pobles i serveis per tal d’anar a la una i prescriure la comarca sencera, en conjunt, ja que això afavoreix a tot el sector i a tota l’economia local.

Aquesta debilitat també s’explica per la primera de les variables estudiades és a dir pel tipus de turisme que tenim. Una de les opcions principals és incrementar el turisme europeu i mundial que és més propici aquest tipus d’oferiments i després atrapar el turisme de proximitat amb bones ofertes i promocions diverses i singulars perquè vulguin i puguin estar-se més dies i visitin més a fons els diversos racons del nostre territori.

                                                                                                                   La Conca 5.1

 

 

Print Friendly
Similar posts
  • El Gremi de Llibreters satisfet. El Gremi de Llibreters de Catalunya , fa una valoració molt positiva d’un Sant Jordi excepcional pel que fa a la participació ciutadana.   El bon temps i les ganes de complir amb la tradició han fet que hi hagi hagut una gran participació ciutadana. Les vendes de llibres s’han repartit durant tot el cap [...]
  • CoopCamp engega campanya. Una campanya de formació sobre l’economia social i cooperativa entre entitats i particulars. Durant els mesos d’abril i maig l’Ateneu Cooperatiu del Camp durà a terme xerrades i jornades de formació en diferents punts del Camp de Tarragona Un dels objectius prioritaris del projecte dels Ateneus Cooperatius, impulsat per la Generalitat de Catalunya, és posar [...]
  • Dansara Sarral, setmana de molta acti... Els alumnes del centre sarralenc participaran en diferents actes en motiu del Dia Internacional de la Dansa. Aquest 29 d’abril es celebra arreu del món el Dia Internacional de la Dansa i és per això que els alumnes de DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral, tenen una setmana plena d’activitats on participaran en diferents [...]
  • Quinze cellers i 4500 copes venudes. El Mercat de vins i caves de la DO Conca de Barberà arriba a les 4500 copes venudes el primer cap de setmana. Amb aquest primer cap de setmana de Mercat s’ha arribat a una de les millors xifres dels últims anys amb més de 13500 tastos. El Mercat de vins i caves de la [...]
  • Els inicis de l’exportació… La conferència va anar a càrrec de l’empresari català Ramon Termens Navarro. El passat divendres 21 d’abril a les 20h, la Sala Josep Puig Torné de l’Ajuntament de Sarral s’omplia de gom a gom en motiu de la xerrada “Els inicis de l’exportació, del regal a la il·luminació. I ara què?”, que forma part del [...]

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


M:P.

Webcam-MeteoPrades


El Foradot

Opinió. - Josep Mª Contijoch.

El paper moneda.

Bitllet de banc (o paper moneda) és un mitjà de pagament en paper imprès, emès modernament pel banc ....


El Foradot

Opinió. -Dolors Feliu. .

Independència, transitorietat i recerca de la felicitat..

La Llei catalana garantirà tot el que calgui perquè la nostra societat funcioni ordenadament si surt el ‘sí’ al referèndum....


El Foradot

Opinió. -Enric Casulleras .

És així de senzill..

Al segle XXI les societats democràtiques resolen les qüestions de sobirania sotmetent-les a referèndums....


El Foradot

Opinió. -Ricard Gomà .

Estat de Benestar: canvi de prioritats i sobirania.

Perquè Catalunya pugui forjar un model de solidaritat col·lectiva avançat calen mesures arrelades en valors de justícia social i sobirania....

Veritats d'una trajectoria 13

.


Contrapunt


MusicFantasi


Radioteatre amb l’alumnat de 2º d’ESO de l’Institut Martí l’Humà

Melodic Avenue_vol_05

HOMO@TechnoCalçotada 11-03-2017 Part2 Tarde

Màgic Hoodoo - Eterns Feat. Litus

Stromboli Jazz Band va celebrar el seu 5è aniversari

Segueix-nos als nostres canals


.


laveujovetv.cat/blog

.